Elektrické lokomotivy - Žehlička

Tyto Žehličky jsou stejnosměrné, pro napájení 1 500 V na trati Tábor-Bechyně.

 

Wikipedie:

"Železniční trať Tábor–Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrizovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm."

 

Informace o Žehličce najdete třeba zde: 

 

Krátce o Žehličkách

  • Elektrická lokomotiva řady E 426.0 je odvozená od lokomotiv řady E 458.0.
  • Lokomotivy E 426.0 byly vyráběny od roku 1973 pro stejnosměrnou napájecí soustavu 1 500 V. 
  • Dnes jsou tyto stroje označovány také jako řada 113.
  • Lokomotivy vyrobila plzeňská firma Škoda v počtu 6 kusů.
  • Od počátku sloužily na tratích Tábor-Bechyně a Rybník-Lipno nad Vltavou.
  • Po přepnutí Lipenské traťě na střídavý proud najedeme tyto lokomotivy v provozu už pouze na Bechyňské dráze, kde stále jezdí v počtu 3 kusů.

Žehlička - krátké video

no alt

E 426.0001

113 003-8

E 426.0002

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení