Elektrické lokomotivy - Žehlička
Tyto Žehličky jsou stejnosměrné, pro napájení 1 500 V na trati Tábor-Bechyně.
Wikipedie:
"Železniční trať Tábor–Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrizovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm."
Informace o Žehličce najdete třeba zde:
- https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_113
- https://www.zeleznicnipoklady.cz/produkt/113-002-0-e-426-0002/
- https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/366-113.html
Krátce o Žehličkách
- Elektrická lokomotiva řady E 426.0 je odvozená od lokomotiv řady E 458.0.
- Lokomotivy E 426.0 byly vyráběny od roku 1973 pro stejnosměrnou napájecí soustavu 1 500 V.
- Dnes jsou tyto stroje označovány také jako řada 113.
- Lokomotivy vyrobila plzeňská firma Škoda v počtu 6 kusů.
- Od počátku sloužily na tratích Tábor-Bechyně a Rybník-Lipno nad Vltavou.
- Po přepnutí Lipenské traťě na střídavý proud najedeme tyto lokomotivy v provozu už pouze na Bechyňské dráze, kde stále jezdí v počtu 3 kusů.