Tajemství a otázky
Pokud už máte stránky prostudované (a nebo ještě ne, tak vás třeba navnadím), tak už tušíte, že tady je ještě "něco".
Vzhledem k tomu, že to nemohu dokázat, popíšu pouze svoje domněnky, nápady, myšlenky, kam by se mohl případný výzkum a průzkum dále odvíjet. Ovšem, otázka nějakých průzkumů je otázka pouze pro odborníky, kteří jednak vůbec smí v ZK něco zkoumat a druhak mohou k výzkumu získat prostředky. Otázka je, zda-li se najde někdo odvážný, protože i v akademickém světě je rivalita, a kdo vybočuje z řady bude přinejmenším exkomunikován, když ne rovnou "upálen". A tak po nikom nemůžeme chtít, aby toto absolvoval a přišel tak o své akademické renomé.
Ale nadhoďme pár zajímavých otázek, ke kterým jsem během let svého bádání dospěla. Mnoho jich už bylo nadhozeno a řečeno na těchto stránkách, takže se možná budu opakovat.
Jdeme na to.
Orientace chrámu více-méně sever-jih - svědčí o mysterijním areálu. Sever-jih je totiž linie ducha, značící cestu vzestupnou a cestu sestupnou. Není v žádném případě náhoda, že chrám byl orientován tímto směrem. Upřímně, nenechte si namluvit opravdu materiální myšlenku, že chrám byl takto orientován podle záchodů (nevím, jestli se u toho mám smát nebo plakat). Jakmile někde uvidíte orientaci sever-jih, budete vědět, že se jedná o duchovní směrování. Linie východ-západ je linie hmoty, materie - zvláštní, jak je většina kostelů ve skutečnosti orientovaná.
Zakladatelské cisteriácké kláštery, ale i Cluny (benediktinský klášter) jsou orientovány S-J (dohledám podklady a doplním).
Když se podíváte na mapu s umístěním chrámu, vidíte nejenom severo-jižní orientaci, ale také vás okamžitě napadne Egypt - říše mrtvých na západě a říše živých na východě. Kde? Pokud už máte informaci o tom, že na západní straně u kostela býval hřbitov...., a na východní straně vidíte křížovou chodbu a rajskou zahradu, analogie s Egyptem prostě vyskočí sama
Zas tak udivující to není, protože původní egyptské učení zahrnující i posvátnou geometrii, práci se zvukem a hlavně duchovní práci, to vše bylo přejato, zapracováno a tím se žilo a pracovalo na sobě i v období středověku. Teprve až s renesancí se to změnilo, možná zapomnělo, možná jen zapadlo ještě hlouběji. Ale indicie nám zůstávají, pokud je umíme přečíst.
Otázka - Byl Bernard z Clairvaux Bílým mnichem? Je docela dost možné, že ano!
Datum vytýčení hlavního chrámu - pravděpodobně se bude jednat o den letního slunovratu. Rok nevím, ale den je víceméně jistý. O vytyčování chrámů se můžete více dočíst v knize L. Charpentiera - Mysterium katedrály v Chartres. Stejným způsobem byla vytýčena i ZK. Pomocí míry (speciální tyče) za letního slunovratu. Domnívám se, že pomocí známé délky presbyteře bychom měli být schopní dopočítat původní výšku chrámu - a to pomocí rozklíčovaného Chartres.
Dřívější svatyně - podle různých indícií se na místě ZK nacházela původní svatyně. Něco naznačuje i Pavel Kozák.
Umístění ZK - blíže se tím zabývám na stránkách. Zajímavým se začíná jevit samotný Hirzo z Klingenberka - tak uvidíme.
Templáři v ZK - že o nich nic nevíme, protože chybí písemné prameny? Ale ne vše bylo zapsáno, a ne vše, co zapsáno bylo, bylo také pravda. V osobě sv. Bernarda z Clairvaux se mi podařilo si potvrdit domněnku, že je možné, že by pocházel z královského rodu (viz příslušná stránka). Pokud cisterciáci byli takto "znovuzaloženi" a velice podporováni, byl na tom něčí zájem. Dále, Bernard napsal řeholi templářům - to znamená, že se nějakým významným způsobem podílel na založení tohoto řádu. Nebudu zde nic šířeji popisovat (snad k tomu dojdu na jiném místě), ale moje domněnka je taková, že cisterciáci a templáři byli svým způsobem "bratři", tedy jedna rodina, tedy "dva na jednom koni" - dva znamená cisterciáci a templáři, "jeden kůň" znamená jedna idea - tedy ta důležitá myšlenka, poselství, duchovní cesta - to, o co tu jde. Hodně o templářích píše L. Charpentier. Ale proč v ZK? Co tomu nasvědčuje? Čteme-li Charpentiera a známe-li ZK, vidíme, že stavební prvky tomu odpovídají! Chcete-li se dozvědět více, studujte tyto stránky a knihy Charpentiera.
Nápověda - Růže v trní. Trn, jakýkoliv název s "trnem" ukazuje na templáře. A kdo, že je ta růže? Ženský tvořivý princip. Templáři za růži považují Marii Magdalénu, cisterciáci jí schovali pod Pannou Marií. Každopádně dobře věděli. Co? Na to musíte studovat a chápat. Získat nejenom znalosti, ale i moudrost zkušenosti. To je cesta k zasvěcení.
Otázky - bude možné je jednou zodpovědět?
Domnívám se, na základě svých výzkumů, že pod hlavním chrámem se má nacházet krypta - a to minimálně pod hlavním křížením lodí a pak bych jí umístila pod presbyteř, případně až do čtvrtého sloupu původně stavěného chrámu (s vnějším opěrným systémem). Z logiky věci vyplývá, že tak vysoký chrám musí mít hluboké základy, a když jsou základy, proč by nebyla krypta?
Tekoucí voda případně studánka? Něco z toho se v té kryptě bude nacházet. Vzhledem k tomu, že se přesně neví, kudy prochází Jordánek, tak považuji za více než pravděpodobné, aby se stáčel v kryptě kolem hlavního křížení lodi. Dovoluji si i naznačit, že dále voda pokračovala a byla vyvedena ve studniční kapli v rajské zahradě. Protože ta úžasná stavbička rozhodně nesloužila k omývání rukou před obědem!
Černá madona - Isis? Proč by ne? Hledala bych jí zde.
Všechno nasvědčuje tomu, že Zlatá Koruna neřekla své poslední slovo. Ukazuje jednu z možných duchovních cest vedoucí k iniciaci, jak jí krásně a stručně popisuje Ivo Wiesner v knize Poutníci do země andělů.
Když připustíte základní myšlenku, že Duch je prvotní a hmota druhotná, a když připustíte základní myšlenku, že cisterciáci a templáři hledali Boha, pak pochopíte, že ZK nemohli nikdy orientovat podle záchodů. Nic tak absurdního by je v životě nenapadlo!