Parní lokomotiva Zelený Anton
"Z výroby byly lokomotivy opatřeny zeleným nátěrem s červenými koly. Lokomotivy sloužily hlavně na Slovensku v rychlíkové dopravě, během jejich působení v Praze sloužily v osobní dopravě na tratích do České Třebové a do Drážďan. Od roku 1949 jsou již všechny lokomotivy definitivně na Slovensku."
Další informace najdete například zde:
- https://www.zeleznicnipoklady.cz/produkt/486-007/
Zelený Anton 486.007 - o speciálním Prezidenstkém vlaku, ve kterém jezdili českoslovenští prezidenti, se můžete dočíst v Železničáři:
- https://fb.watch/tVXtk1SLpU/
O jízdě Prezidentského vlaku například zde:
- http://www.zeleznicnemuzeum.sk/stranka/prezidentsky-vlak-prichadza-na-slovensko/
"Český prezident Miloš Zeman se slovenským protějškem Andrejem Kiskou v neděli odjeli slavnostním parním vlakem z Hodonína do Topoľčianek. Jízda se uskutečnila při příležitosti oslav 100 let vzniku společného československého státu a přesně na den u příležitosti 95. výročí příjezdu prvního československého prezidenta T. G. Masaryka na zámek ve slovenském letovisku v Nitranském kraji, který se stal posléze jeho oblíbeným letním sídlem."
- https://echo24.cz/a/SQawL/prezidenty-zemana-s-kiskou-tahl-do-topolcianek-zeleny-anton